پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته چهارشنبه 31 شهریور 1400/ شماره 366
افزایش 9 هزار تنی معاملات،افزایش تدریجی دلار نیمایی،دلار صرافی تسلیم دلار آزاد شد،قیمت های بازار؛ ترکیبی از کاهش و افزایش،برنامه عرضه ها در هفته مقارن با اربعین،صعود نفت به 75 دلار،کاهش 100 هزار واحدی بورس تهران طی یک هفته

 افزایش 9 هزار تنی معاملات
کارنامه معاملات محصولات پلیمری در هفته پایانی شهریور ماه در حالی بسته شد که علی رغم کاهش 2 ‌هزار و 54 تن عرضه ها، معاملات 9 هزار و 669 تن بیشتر از هفته قبل شد. جمع معاملات این هفته به 76 هزار 362 تن رسید. معاملاتِ این هفته به علت تجمیع سهمیه ها به 3 ماهه و در برخی کالاها به 6 ماهه، 14.5 درصد بیشتر از هفته‌ی چهارم شهریور ماه بود و خوب است بدانیم 82 درصد عرضه های این هفته معامله شد. تحلیل بازار این هفته محصولات پلیمری در بورس کالا را در پست تحلیلی فردا، پنج‌شنبه 1 مهر ‌ماه در ویکی پلاست دات آی آر، بخوانید.

افزایش تدریجی دلار نیمایی
میانگین هفتگی دلار نیمایی، این هفته روند افزایشی آرامی داشت و امروز هم میانگین هفتگی با کمی رُشد به 23 هزار و 69 تومان رسید. میانگین هفتگی امروز، نسبت به دلار قیمت های پایه یکشنبه، 28 تومان افزایش یافت و میانگین روزانه نیز در کانال 23 هزار تومان است.

دلار صرافی تسلیم دلار آزاد شد
دلار صرافی ملی که روز گذشته با 38 تومان کاهش، 26 هزار و 531 تومان قیمتگذاری شده بود امروز در پی روند افزایشی دلار آزاد، تغییر مسیر داد و با 99 تومان افزایش، تا ساعت 15.00، 26 هزار و 630 تومان قیمتگذاری شد. دلار آزاد هم به 27 هزار و 550 تومان رسید تا اختلاف دلار آزاد و صرافی به 920 تومان برسد.

قیمت های بازار؛ ترکیبی از کاهش و افزایش
قیمت های بازار امروز علی رغم اینکه دلار روند صعودی داشت ترکیبی از افزایش و کاهش بود. در کالاهای پرمصرف نایلون و نایلکس عمدتا گروه ها به جز سبک فیلم، روندی کاهشی داشتند و سنگین فیلم و سنگین تزریقی بیشترین اُفت را نسبت به قیمت های دیروز داستند و بین 100 تا 400 تومان کاهش را تجربه کردند. گروه پ پ ها عمدتا افزایشی و بین 100 تا 500 تومان رشد را داشتند. 

برنامه عرضه ها در هفته مقارن با اربعین
بورس کالای ایران با توجه به تعطیلی دوشنبه 5 مهر برنامه عرضه های هفته آینده را اعلام کرد و بر اساس این برنامه، کالاهای پلی پروپیلن و پلی وینیل کلراید روز سه شنبه و محصولات شیمیایی و محصولات پلیمری به غیر از پ پ و PVC روز چهارشنبه انجام می شود.

صعود نفت به 75 دلار
برنت که معاملات روز گذشته را با 74 دلار به پایان رسانده بود، معاملات امروز را با صعود به 75 دلار آغاز کرد. قیمت برنت تا ساعت 15:00: 75 دلار و 40 سنت بود.

کاهش 100 هزار واحدی بورس تهران طی یک هفته
بورس تهران که طی هفته روند کاهشی داشت، آخر هفته را نیز با همین جهت گیری به پایان رساند و شاخص کل بازار سرمایه در پایان معاملات امروز با 4 هزار و 835 واحد کاهش به 1 میلیون و 386 هزار عقب نشینی کرد.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟